30 janvier 2023
  Bibliothèque du Centre d’études catalanes
Axe.s : AV, EC
▸ Conférence, Séminaire doctoral

Albert Serra s’ha convertit en el cineasta més singular, amb més projecció internacional del cinema català, però ho ha fet al marge de les formes institucionals, posant la transgressió en primer terme. La xerrada vol explicar quines són les línies que aquest cineasta nascut a Banyoles, que va crear una part del seu equip tècnic a la capital del Plà de l’Estany, ha aconseguit ser un punt de referència clau pels festivals de cinema i per la crítica especialitzada. Serra és un cineasta que parteix del mite per posar-lo en crisi. El treball d’ Albert Serra serà analitzat des d’una perspectiva interdisciplinària posant en relació els seus sis llargmetratges oficials amb les seves instal·lacions artístiques i les seves obres que han servit d’esbós per la seva filmografia.

Àngel Quintana és catedràtic d’Història i Teoria del cinema i degà de la Facultat de Lletres a la Universitat de Girona. És autor entre altres dels llibres Fábulas de lo visible. El cine como creador de realidades (Acantilado, 2003) i Después del cine. Imagen y realidad en la era digital (Acantilado, 2011). La seva darrera publicació és Amb la facultat tancada. Cartes des del Deganat (Documenta universitaria, 2022).